miercuri, 23 februarie 2011

Florin Lăzărescu - Ce se ştie despre ursul panda

Florin Lăzărescu - Ce se ştie despre ursul panda

Potrivit sfinţilor, singura treaba a memoriei este să-ţi aducă aminte de
Dumnezeu. În rai, oamenii nu aveau nevoie să-l ţină minte pe Dumnezeu. Dumnezeu era prezent peste tot, în fiecare clipă. Te-ntîlneai cu el la colţul drumului şi-l salutai cu o uşoară plecăciune a capului. "Cum e, Adam? E bine?"  " Cum adică, Doamne, bine?"... "Adică te întreb dacă totu-i în regulă de cînd te plimbi pe-aici, te simţi bine?" ... " Cum adică, mă simt bine?"... " Bă, greu mai înţelegi, ziceam că fac şi eu un om, să am cu cine schimba o vorbă, şi el, vax albina. Cum adica, mă simt bine?! Asta-i întrebare?! Să-ţi explic: Mai ieri, erai singur, da?!"... " Cum adică, singur?"... " Da' ma laşi sa-ţi explic?! Am despărţit cerul de ape, ziua de noapte, am făcut soarele,luna si alţi luminători, am umplut lumea de vieţuitoare... - mă rog, ţi-am spus povestea, da' tu cum ai prostul obicei sa uiţi- şi am văzut că toate acestea sunt bune..."  "Cum adică, bune?"... "Aşteaptă!"... apoi te-am făcut pe tine. Şi-apoi mi-am spus că n-ar fi rău să-ţi fac un ajutor potrivit. Şi-am făcut femeia, ca să nu mai fii singur. Ei, poftim, femeia e un lucru bun, pentru că nu mai eşti singur, ceea ce ar fi un lucru rău. Înţelegi?"..."Doamne iartă-mă, da' eu n-am habar ce e aia rău, bun!... " Ai să pricepi! Sau, mă rog, asta-i alegerea ta, eu nu mă bag, sunt adeptul liberului-arbitru. Dacă ai mînca din pomul ăla din care ţi-am zis că nu ai voie să mănînci, ai întelege - şi nu care cumva să te prind că mănînci din roadele sale!; sau, mă rog, din partea mea poţi să mănînci, dacă tu crezi că e bine, te avertizez însă că e rău. Eu nu-s din ăia care-o ţin una şi bună pe-a lor, fă asta, fă cealaltă. Mie-mi place să las omul liber. Dar tu nu poţi sa fii liber decît dacă mă alegi pe mine."
Şi rău a procedat  ca nu l-a înzestrat pe om cu mai multă memorie de la început. O dată ce-a prins a se dumiri cam cum stă treaba cu raul şi cu binele, era deja prea tîrziu...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu